פוטו טרנספר ומסגרות ממוחזרות

פוטו טרנספר ומסגרות ממוחזרות

בהמשך לפוסט הקודם בבלוג, שבו סיפרתי לכם על דרכים לשיפוץ מסגרות ישנות עבור מיסגור תמונות מנייר, הפעם הלכתי על כיוון שונה בשימוש במסגרות - בטכניקת פוטו טרנספר על עץ. 

המסגרות כולן הגיעו מחנות יד שניה, וחסרה להן הזכוכית. הגב היה הרוס בגלל גילן המתקדם. (אפילו מדבקה של "מס מותרות" היתה על חלק מהן). הין היו קטנות יחסית ולכן החלטתי לעשות בהן משהו אחר, משהו שיחסוך לי את ההשקעה ברכישת זכוכית חדשה וסידור הגב אצל ממסגר מקצועי. משהו שאוכל לעשות כאן ועכשיו, כמו שאני אוהבת.

הרעיון שעלה בראשי הוא להשתמש בהן על גבי לוחות עץ ישנים, ששוכבים אצלי בסטודיו, שאריות שקיבלתי מנגר.

מסתבר שלכל דבר נמצא שימוש בסופו של דבר... :)

קודם כל, תיקנתי את החורים בצידי הלוחות, העשויים מעץ סנדוויץ', בעזרת שפכטל לעץ בצבע מתאים. נתתי לשפכטל להתייבש ושייפתי מעט.

את המסגרות פירקתי, הורדתי את שאריות הקרטון והנייר, והוצאתי את המסמרים והמתלים בעזרת פלאייר, בעדינות שלא לפגוע במסגרת העדינה.

אחרי שהמסגרות ולוחות העץ מוכנים לעבודה, עברתי בפינות עם נר, כדי ליצור מראה משופשף מאוחר יותר.

השלב הבא - צביעת המסגרות והלוחות בצבעי אקריליק, לפי החשק ויד הדמיון. אני החלטתי מראש שכל הסדרה תהיה בנושא הים, לכן הלכתי על גוונים כחולים וירקרקים.

בשלב הבא, שייפתי את קצות הלוחות בעזרת נייר שיוף עדין ויצרתי להם מראה משופשף וישן. עכשיו הלוחות מוכנים לעבודה וזה הזמן לתכנן איפה בדיוק תהיה הגרפיקה. את זה עשיתי על ידי הנחת המסגרות במקומות הרצויים וסימון הפינות בחלק הפנימי בעזרת עיפרון.

בחרתי את האיורים הרצויים והדפסתי אותם בגודל הרצוי בעזרת מדפסת לייזר. הדרכה מפורטת על טכניקת פוטו טרנספר על עץ ניתן לקרוא כאן.

חתכתי את האיורים לגודל המתאים והדבקתי אותם בעזרת ג'ל מדיום. ראשית מרחתי ג'ל על הלוח בתוך הגבולות שסימנתי בעיפרון. מרחתי עוד ג'ל על הצד המודפס של האיור והנחתי. הידקתי היטב. לסיום מרחתי עוד ג'ל על החלקים של הלוח שלא היה בהם ג'ל, וזה כדי שלא יתקלף לי הצבע כשאשפשף את הנייר בעזרת מים. את הלוחות הנחתי בחוץ להתייבש כשעה, ועברתי לסיים את המסגרות בינתיים.

את המסגרות הצבועות באקריליק שייפתי מעט בעזרת נייר שיוף עדין כדי ליצור גם להן מראה מיושן.

שכבה אחת של לכה לעץ על בסיס מים - וגם הן נשלחו החוצה להתייבש ולהמתין לתורן להצטרף לתמונה.

את לוחות העץ, שהתייבשו בינתיים, הגיע הזמן לשפשף ולהסיר את הנייר. בעזרת סמרטוט ספוג במים שפשפתי את הנייר וחשפתי את האיורים. יש לשפשף במרץ בלי לפחד עד שכל הנייר יורד.

קצת נגיעות של צבע אקריליק בגווני מים, ואיך אפשר בלי קצת זהב?

לסיום, אחרי שהאקריליק מתייבש, גם כאן שכבה של לכה לעץ על בסיס מים.

אחרי שהלוחות התייבשו, חיברתי להן מתלה מתכת משולש בעזרת מברג פיליפס.

עכשיו הגיע הזמן לחבר את כל החלקים יחד לתמונה השלמה - הדבקתי את המסגרות למקומן על הלוח בעזרת דבק נגרים.

אחרי שהדבק התייבש, הגיע הזמן להנות מיופיין של התמונות!

אהבתם והחלטתם להכין גם? שתפו אותי בתוצאות!

לרכישת איורים מקוריים שלי לשימוש בטכניקת פוטו טרנספר, הכנסו לכאן

תודה שקראתם עד כאן, מקווה שנהניתם!

 

חזור לבלוג

השאר תגובה